צמחים למשרד

אז נכון, במשרדים לרוב אין הרבה אור ותמיד שוכחים להשקות את הצמחים כי מה לעשות יש כל כך הרבה דברים אחרים לדאוג להם לא? אבל אפשר בהחלט לעבוד במשרד מלא ירוק עם צמחים שיטהרו לנו את האוויר ויהפכו את הסביבה המשרדית שלנו לא רק לצבעונית וירוקה אלא גם לבריאה יותר.
יש לא מעט צמחים שיהיה לכם ממש קל ותתפלאו הם יוכלו לשרוד שם שנים רבות, אם רק תדעו איך להתאים אותם לחלל שלכם וכמובן לתחזק אותם כמו שהם אוהבים.
למה בכלל צריך צמחים במשרד?
בדרך כלל המרחבים שאנחנו מבלים בהם את רוב שעות היממה הם חללים סגורים וכמעט ללא אלמנטים שמשמחים את הנפש. מעבר לכך כולם מדברים המון על זיהום האוויר שמתרחש בחוץ, אבל אף אחד לא מתייחס לזיהום האוויר שנמצא בתוך החללים הסגורים שאנחנו נמצאים כל כך הרבה שעות.
חללים הסגורים שאנחנו נמצאים בהם לרוב סגורים ולא מאווררים כהלכה מה שמוביל להרבה חיידקים ומזהמים שנפלטים ממכשירים אלקטרוניים, בדים, ריהוט סינטטי, חומרי ניקוי ועוד.. להסתובב במרחב הפרטי שלנו.
צמחים יכולים להציע את הפתרון המושלם. במהלך היום, בזמן שהם מבצעים פוטוסינתזה, הם מקטינים את הרעלים שמסתובבים באוויר ומגבירים את יחס החמצן לפחמן דו חמצני. ההשפעות החיוביות שיש לכך על בריאות הנפש והפיזי מוכרות היטב, וכמשהו בעל חשיבות לעובדים, בהחלט כדאי להשקיע בזה.
מחקרים מראים שהוספת צמחים לסביבה הטבעית שלנו יכולה להיות מקור להשפעה חיובית מדהימה עבור הבריאות הפיזית והנפשית שלנו. והנה עוד כמה יתרונות שצמחים במשרד יכולים להציע:
1. הגדלת הפרודוקטיביות של העובדים - כולנו רוצים להגדיל את הפרודוקטיביות במקום העבודה שלנו ומנסים כל מיני טריקים ודרכים שיעזרו לנו להיות פרודוקטיביים יותר, מטכניקת פומודורו ועד לנגינה של מוזיקה קלאסית. אבל האם ניסיתם משהו פשוט כמו לשים צמח על השולחן? מחקרים מוכיחים כי צמחים בסביבה המשרדית מעלים פרודוקטיביות ב-15%!
2. מטהרים את האוויר - כמו שציינו קודם, יש לא מעט צמחים שלא רק מצטלמים יפה ויתאימו לעיצוב של המשרד אלא גם באמת יכולים לגרום לכם לנשום אוויר נקי יותר. מחקרים רבים נעשו לאורך השנים על מנת להוכיח את יעילותם של צמחים בספיחת רעלים מהאוויר ושיפור איכות האויר בחללים סגורים. הבולט מבין המחקרים הוא של סוכנות החלל האמריקאית NASA שבדקה את החיים בחללים סגורים והוכיחה שצמחים משמשים כמטהרי אוויר בזכות היכולות שלהם לאגור גזים רעילים.
3. אושר - צמחים הופכים אותנו למאושרים ורגועים יותר, ומפחיתים את רמות הסטרס. ידעתם שמחקרים הראו שמספיקה רק הפניית מבט לעברו של צמח ירוק כדי ליהנות מאפקט מרגיע ומפחית חרדה.