קלתאה 1 על 1

קלתאה

 Calathea 
 
משפחת הקלתאות כוללת כמה מהצמחים הטרופיים היפים והמרהיבים בעולם. נכון, מדובר על צמח קצת מפונק אבל אם תספקו לו את התנאים הנכונים אפילו "רוצחי הצמחים" הגדולים ביותר יוכלו לגדל אותו בהצלחה.  
מוצא הצמח הוא מהיערות הטרופיים של מרכז ודרום אמריקה. למשפחת הקלתאות מספר גדול של צמחים המשמשים כצמחי בית ובניהם קלתאה אורנטהאינסגניסמקויאנה, מדליון ועוד. כינוי נוסף שיש לקלתאות הוא "צמח התפילה" (Prayer Plant), הקלתאות קיבלו את הכינוי הזה בגלל תזוזת העלים המיוחדת שלהם. כדי למקסם את אספקת האור לצמח, בשעות היום העלים של הקלתאה יהיו פרוסים לרווחה ובשעות הערב העלים יתרוממו כלפי מעלה וילכו לישון. 
 
אור: 
הקלתאה תהנה מעוצמת אור גבוהה עד בנונית אך חשוב לא למקם אותה תחת שמש ישירה. 
 
השקיה: 
השקיה נכונה היא המרכיב החשוב ביותר בהצלחת גידול קלתאה. בניגוד לרוב צמחי הבית, הקלתאות לא אוהבת ששורשי הצמח יתייבשו לחלוטין לכן חשוב שהאדמה תישאר לחה (לא ספוגה) כל הזמן. בנוסף, חשוב לדעת שמשפחת הקלתאות רגישות למלחים שמגיעים ממי ברז ולכן אנחנו ממליצים להשקות עם מים מורתחים, מסוננים, מי מזגנים או עם מים מהברז שישבו 24 שעות והמלחים שלהם ירדו.  
לחות: 
לחות, לחות ועוד לחות. משפחת הקלתאות מגיעה אלינו מאזורים טרופים ששם אחוזי הלחות גבוהים מאוד לכן, תפקידתם הוא לעזור לצמח לקבל את הלחות שהוא צריך. הדרך הטובה לכך היא פשוט לקחת ספרי ולרסס את הצמח במים אחת לכמה ימים, רצוי בשעות הבוקר.
 
דישון: 
אנחנו ממליצים לדשן את הקלתאות בחודשי האביב, הקיץ והסתיו. 
רבייה והשרשה: 
את מרבית הקלתאות ניתן להרבות על-ידי הפרדת הגבעולים ושתילה מחדש אך חשוב מאוד לא לפגוע במערכת השורשים של הצמח כי הקלתאה לא תאהב את זה וזה אף עלול להרוג אותה.  
רעילות: 
לא למאכל, רוב הקלתאות ידידותיות לבעלי חיים. 
טמפרטורה: 
טמפרטורה מומלצת 15-30c