סנסיווריה 1 על 1

לשון החותנת, כידונן, Sansevieria 
משפחת הסנסיווריות היא אחת המשפחות הנפוצות בקרב צמחי הבית. קלה מאוד לגידול ואידיאלית "לרוצחי עציצים". מדובר על צמח שדורש מעט מאוד תשומת לב ולכן מומלץ מאוד גם למשרדים. זו משפחה מאוד מגוונת שמגיעה בשלל צבעים, גבהים והדפסים. הסנסיווריה ידועה כצמח קל לגידול שיסתדר מצוין גם בחללים חשוכים (שאנחנו אומרים חשוכים אנחנו מתכוונים חללים עם מעט אור, כי בכל זאת זה צמח חי והוא לא יכול לחיות בחושך מוחלט) וגם בחללים מוארים מאוד.  
מקור הצמח הוא מאפריקה ודרום אסיה. צמח הסנסיווריה השתתף במספר מחקרי פורצי דרך (נאסאהספרייה הלאומית לרפואה בארה"בCABI) ונמצא כמטהר אויר אולטימטיבי ובעל יכולת ספיחת רעלים מאויר בחלל.  
אור: 
הסנסיווריה תהנה מעוצמת אור נמוכה מאוד עד גבוהה מאוד אך חשוב לא למקם תחת שמש ישירה. 
 
השקיה: 
השקיה נכונה היא המרכיב החשוב ביותר בהצלחת גידול הצמח. חשוב לייבש את אדמת הצמח בין השקיה להשקיה אחרת מערכת השורשים עלולה להירקב.  
לחות: 
לא חובה אבל יכול לעזור. רססו קלות את הצמח אחת לכמה ימים רצוי בשעות הבוקר.  
דישון: 
אנחנו ממליצים בחודשי האביב, הקיץ והסתיו. 
רבייה והשרשה: 
מאוד קל לייחור, השרשה ופיצול - ניתן לפצל את צמח האם (הצמח הראשי) למספר צמחים ולאחר מכן לשתול מחדש. במקרה הזה, חשוב לשמור על מצע אדמה רטוב ולח. שיטה נוספת לייחור היא לחתוך (חתך ישר ואחיד) את אחד העלים ולהכניס לכוס מים (אם יש הורמון השרשה אז ניתן להוסיף, לא חובה אבל יזרז את התהליך), לתת לו לנוח בכוס מספר שבועת עד שתראו את השורשים מתחילים לצאת ואז תוכלו לשתול את אותו עלה בעציץ חדש. 
רעילות: 
לא למאכל, רוב הסנסיווריות ידידותיות לאדם אך לא לבעלי חיים. 
טמפרטורה: 
טמפרטורה מומלצת 5-30c