בגוניה 1 על 1

מחפשים צמח שונה ומיוחד לשדרג את האוסף שלכם? בואו להכיר את הבגוניות! משפחה מגוונת ומאוד ססגונית. תוכלו למצוא בה בין השאר את בגוניה מקולטה המפורסמת, בגוניה סולי מוטטה, בגוניה סופי ססיל או בגוניה רקס שאנחנו מניחים שאתם בטח כבר מכירים. משפחת הבגוניות מונה כ-1500 מינים שונים! הבגוניות מגיעות אלינו מדרום ומרכז אמריקה, אפריקה ודרום אסיה. שם האקלים הוא לח טרופי וסבטרופי. המינים השונים של הבגוניות מתחלקים לקבוצות על פי אזורים אקלימיים או צורת הצימוח שלהן, ולכן לכל קבוצה יכולים להיות תנאי גידול וצרכים שונים לגמרי מאחרות. למרות השם המפחיד שהבגוניות קיבלו ככאלה שמאוד מפונקות וקשות לגידול, המקולטה והסולי מוטטה הן בין הקלות שביניהן! ויכולות להתאים גם למגדלים בתחילת דרכם :)
הבגוניה תשמח שתדאגו לה לאדמה מאווררת ולא דחוסה, מומלץ בתוספת פרלייט או תערובת ברק. 
אור:
הבגוניה דורשת עוצמת אור בינונית עד גבוהה ותשגשג במקומות כמה שיותר מוארים. הבגוניה לא מתאימה לתנאים של שמש ישירה מאחר ושמש יכולה בקלות לצרוב את העלים שלה.
השקייה:
השקייה נכונה היא המפתח לגידול בגוניות בהצלחה.
זה קצת טריקי אז שימו לב - צריך לאפשר לאדמה להתייבש בין ההשקיות, אך לא עד יובש מוחלט, כלומר לשמור על האדמה די לחה אבל לא ספוגה.
דישון:
בגוניות יכולות להיות רגישות יותר מצמחי בית אחרים, לכן כאשר מדשנים אותן יש להשתמש בדשן בחצי מהמינון המומלץ לשאר צמחי הבית שלכם. 
לחות:
בגוניות ישמחו ללחות גבוהה באוויר, אך חשוב לא לרסס את העלים במים מאחר והבגוניה יכולה להיות רגישה למים עומדים על העלים וזה יכול להוביל למחלות ופיטריות או לריקבון העלה. אפשר להגביר את הלחות בחלל בעזרת מפזר אדים, למקם ליד צמחים נוספים או להניח קערת מים בקרבת הצמח.
רעילות:
לא למאכל - להרחיק מהישג ידם של ילדים ובעלי חיים
ייחור והשרשה:
לחתוך את הקנה עם כלי מחוטא היטב. לדאוג שיהיו לפחות 2 מפרקים ריקים ולפחות שני עלים עליונים וישר למים! לא צריך לתת לחיתוך להתייבש כמו שמקובל בייחורים של צמחים אחרים.
רצינו להדגים לכם יותר על השוני בין המינים השונים במשפחה כדי שתוכלו להכיר יותר לעומק. בגוניה סולי מוטטה ובגוניה מקולטה הם מאותה משפחה אך קיים שוני גדול ביניהם למשל:
המקולטה היא בגוניה מסוג קנה (מוכרות תחת הכינוי Angel Wings) משמע, היא גדלה בצורה זקופה, על קנים ארוכים בעלי פיצולים. ניתן למצוא אותה את המקולטה תחת הכינוי - 'Polka Dot Begonia'.
הסולי מוטטה היא בגוניה מסוג ריזומטית, משמע יש לה רייזומים (קנה שורש, גבעול) אשר צומחים בצורה זוחלת על הקרקע. העלים שלה בגוונים מיוחדים של ירוקים וורודים, ובעלי טקסטורה מחוספסת פרוותית.
רוצים שנשלח לכם אחד?
בגוניה מקולטה, בגוניה סולי מטטה, בגוניה סופי