זמיה קוקוס 1 על 1

זמיה קוקוס

Zamioculcas, ZZ Plant 
יש לכם חלל חשוך במיוחד? אזור שבו התאורה היא מלאכותית? בא לכם להכניס קצת צבע ואנרגיות ירוקות ולא יודעים איזה צמח יכול להתאים לכם? 
אז הגעתם לצמח הנכון. זמיה קוקוס הוא צמח האולטימטיבי לבית ולמשרד. מדובר על צמח חזק מאוד שישגשג כמעט בכל מקום שתמקמו אותו (מלבד אזורים חשוכים לחלוטין או כאלה עם שמש ישירה). הוא מושלם ל"רוצחי עציצים" שבא להם להתחיל מחדש עם צמחים, והוא קלאסי למשרדים כי לא דורש כמעט כלום.
בגלל מערכת השורשים הייחודית למשפחה, הצמח יוכל להסתדר שבועות ללא השקיה. מבנה העלים מזכיר מאוד  את האות Z ומכאן גם שמו. קצב גדילה יחסית איטי וגבעולו יגיעו להגיע גם למטר גובה. מקור הצמח הוא מיבשת אפריקה.

 

אור: 
הזמיה ייהנה בעיקר מעוצמת אור נמוכה מאוד עד בנונית, חשוב לא למקם תחת שמש ישירה. 
 
השקיה: 
השקיה נכונה היא המרכיב החשוב ביותר בהצלחת גידול הצמח. חשוב לייבש את אדמת הצמח בין השקיה להשקיה אחרת מערכת השורשים עלולה להירקב.  
לחות: 
לא חובה אבל תמיד יכול לעזור, רססו קלות את הצמח אחת לכמה ימים רצוי בשעות הבוקר.  
דישון: 
אנחנו ממליצים בחודשי האביב, הקיץ והסתיו. 
רבייה והשרשה: 
מאוד קל לייחור, השרשה ופיצול - ניתן לפצל את צמח האם (הצמח הראשי) למספר צמחים על-ידי פיצול מערכת השורשים (בעדינות איתם) ולאחר מכן לשתול מחדש. במקרה הזה, חשוב לשמור על מצע אדמה לח בשבועת הראשונים. שיטה נוספת לייחור היא לחתוך (חתך ישר ואחיד) את אחד הגבעולים ולהכניסם לכוס עם מי ברז (אם יש הורמון השרשה אז ניתן להוסיף, לא חובה אבל יזרז את התהליך), לתת לו לנוח בכוס מספר שבועת עד שתראו את השורשים מתחילים לצאת, לאחר מכן תוכלו לשתול את אותו הגבעול המושרש בעציץ חדש. 
רעילות: 
לא למאכל, אינו ידידותי לאדם ולא לבעלי חיים. 
טמפרטורה: 
טמפרטורה מומלצת 8-35c