כל מה שרציתם לדעת על השקיית הצמחים שלכם בקיץ

הימים החמים כאן ואנחנו כאן כדי להזכיר לכם שעכשיו זה לגמרי הזמן להתאים מחדש את דרישות ההשקייה של הצמחים שלכם. בשונה מהחורף, בקיץ האדמה מתייבשת מהר יותר לכן חשוב לשים לב לכך כדי שתמשיכו להעניק לצמחים את תשומת הלב שהם זקוקים לה כדי לצמוח ולשמוח.
אז הנה כל מה שצריך לדעת על השקיית הצמחים שלכם.
כמה מים הצמח שלי צריך?
קודם כל חשוב לדעת שצמחים אוהבים מים. כל צמח באשר הוא, ישמח לקבל מכם הרבה אור והרבה מים. אבל כולנו יודעים שיש הרבה צמחים שרגישים מאוד לעודפי מים וצריך להיזהר עם כמות המים שאנחנו מעניקים להם.

נושא המים וההשקייה מושפע מכמה דברים:
# האם יש למים מאיפה להתנקז? חשוב לוודא שלעודפי המים יש מאיפה להתנקז. למה? כי אנחנו רוצים לוודא שהמים שאנחנו משקים מגיעים על כל מערכת השורשים של הצמח ולא נשארת רק בחלק העליון. 
#  החלל שבו נמצא הצמח - האם החלל מאוד מואר? מאוורר? יש בו חלון? - למה זה חשוב? בחללים שהם פחות מאווררים/ללא חלונות, לאדמה יקח הרבה יותר זמן להתייבש וחשוב לקחת את זה בחשבון ובהתאם לזה למנן את הההשקייה. 
שימו 💚, זה כנראה החלק הכי חשוב בפוסט הזה - אין תשובה חד משמעית לשאלה ״כמה מים לתת לצמח שלי?״ כל מקרה הוא לגופו בהתאם לגודל הצמח, סוג הכלי שהצמח נמצא בו וכמובן החלל. בהחלט יכול לקרות מצב שבו אותם צמחים במיקומים שונים ובנקודות זמן שונות, ידרשו תדירות וכמות השקייה שונה.
אז מה עושים בעצם?
עובדים על פי שיטת האצבע 👆🏼 תכניסו אצבע לתוך האדמה בערך (4-5 ס״מ).
האצבע יבשה - הצמח זקוק להשקיה
האצבע מרגישה לחה ועם פרורי אדמה עליה - עדיין לח בפנים, בדקו את דרישות הצמח לפני השקיה.
למה נועדה הבדיקה?
לצורך העניין דקלים, שרכים, קלתאות לגמרי אוהבים לקבל עוד מים גם כשהאדמה שלהם לחה (לא ספוגה!). צמחים אחרים כמו פוטוס, סנסיווריה, זמיה קוקוס ועוד פשוט ירקבו עם יקבלו מים לפני שהאדמה שלהם מתייבשת.
לכן חשוב לבדקו את דרישות הצמח שיש ברשותכם ובהתאם לזה תחליטו אם להשקות או לא. 
איך כדאי להשקות?
יש שתי שיטות מרכזיות: השקייה עילית והשקייה תחתית. בכל אחת מהשיטות חשוב להשתמש בזרם עדין של מים, בעדיפות למים פושרים. 
באיזה מים כדאי להשקות?
גם במקרה הזה, זה תלוי. ישנם צמחים שרגישים מאוד למלחים ויש צמחים שזה פחות מפריע להם. חשוב שתכירו את הצמח שלכם והדרישות שלו. לצורך העניין, קלתאות וסחלבים מאוד רגישים למלחים ואילו כצמחים כמו סנסיווריות ופיקוסים המליחות לא ממש תטריד. בכל מקרה, אנו ממליצים על שימוש במים מסוננים (תמי 4 וכו'), מי מזגנים (חובה בקיץ) או מי גשמים (מושלם בחורף).
משהו לא ברור? יש לכם שאלות על הצמחים שלכם? שלחו לנו הודעה ונשמח לעזור.