על בעלי חיים, צמחים ומה שביניהם

בעלי כלבים וחתולים? 
הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על היחסים ביניהם ובין הצמחים שלכם. 

הרבה פעמים שואלים אותנו לגבי רעילות של צמחים בבית ואיך היא משפיעה על הכלב או החתול שנמצא בסביבה. אז באנו לעשות לכם קצת סדר.
כשאנחנו מדברים על צמחי בית חשוב קודם כל להבין שהם אינם מיועדים לאכילה - לא ע״י בני אדם ֿ(ילדים/פעוטות) ולא ע״י בעלי חיים. בנוסף, חשוב לדעת שהנוכחות שלהם בחלל איננה מזיקה או מייצרת רעילות לסביבה, הבעיתיות מתחילה ברגע שהם נאכלים ע״י מי שלא צריך לאכול אותם. 
ההסבר המדעי לרעילות של הצמחים נובע למעשה מהאופן שבו הם מגנים על עצמם וכך מנסים למנוע מאחרים לאכול אותם או לפגוע בהם בטבע (סה״כ הגיוני, לא?).
יש מידות שונות של רעילות בין צמח לצמח. יש צמחים עם כמות גדולה של חומרים רעילים ויש כאלה עם כמות קטנה. החומרים הרעילים שקיימים בצמחים עלולים לגרום להקאות, שלשולים, חולשה, כאבי בטן ולרוב זה יתרחש  אם אוכלים כמות משמעותית מהצמח, אבל אף אחד מאיתנו לא כאן כדי לבדוק את זה. ​לכן, בבית עם חיות תמיד כדאי לכם לבדוק מראש איזה צמחים אתם מכניסים הביתה. אם אתם לא בטוחים אתם תמיד יכולים למקם את הצמח במקום לא נגיש לאכילה וגם תרגישו חופשי להתייעץ איתנו.
הנה 5 צמחים שיסתדרו נהדר עם החיות שלכם:
מרנטה - 
משפחת המרנטות זו משפחה של צמחים יפייפים בעלי עלים ציורים ויחודיים. מדובר על צמח נשפך וקצת מפונק (דומה מאוד למשפחת הקלתאות) אבל אם תקפידו על התנאים שמתאימים לו, תוכלו להכניס אופי וצבע לכל חלל. כינוי נוסף שיש למרנטה הוא "צמח התפילה"(Prayer Plant), המרנטות קיבלו את הכינוי הזה בגלל תזוזת העלים המיוחדת שלהם. כדי למקסם את אספקת האור לצמח, בשעות היום העלים של המרנטה יהיו פרוסים לרווחה ובשעות הערב העלים יתרוממו כלפי מעלה וילכו לישון. צמח המרנטה מגיע אלינו מהיערות הטרופיים של ברזיל. צמח המרנטה ידידותי לאדם ולבעלי חיים.
דקל קנציה -
רוצים להכניס אווירה טרופית לבית או למשרד אבל יש לכם חלל יחסית חשוך? דקל קנציה הוא הצמח בשבילכם! אם תספקו לו את התנאים הנכונים, אפילו "רוצחי הצמחים" הגדולים ביותר יכלו לגדל אותו בהצלחה. דקל הקנציה הוא הדקל הנפוץ ביותר במשרדים מאחר והוא צמח מאוד עצמאי שדורש פחות אור ויחס משאר הדקלים. הקנציה נחשב מהדקלים הידידותיים לאדם ולבעלי חיים.
משפחת הקלתאות -
מוצא הקלתאה הוא מהיערות הטרופיים של מרכז ודרום אמריקה. למשפחת הקלתאות מספר גדול של צמחים המשמשים כצמחי בית ובניהם קלתאה אורנטה, אינסגניס, מקויאנה, מדליון ועוד. כינוי נוסף שיש לקלתאות הוא "צמח התפילה" (Prayer Plant), הקלתאות קיבלו את הכינוי הזה בגלל תזוזת העלים המיוחדת שלהם (כן, כן. בדומה למרנטה). כדי למקסם את אספקת האור לצמח, בשעות היום העלים של הקלתאה יהיו פרוסים לרווחה ובשעות הערב העלים יתרוממו כלפי מעלה וילכו לישון. הקלתאות ידידותיות לבני אדם ובעלי חיים.
שרך בוסטון -
מכונה גם שרך החרב, או שרך עצמות הדג הוא אחד השרכים הנפוצים באזורים טרופיים ברחבי העולם. השרך משגשג במקומות לחים וזקוק לכמות אור גדולה (ללא שמש ישירה). השרך ידידותי לבעלי חיים.
ירקה -
מכונה גם “צמח העכביש” בשל צורת עליו. הירקה הוא אחד הצמחים הנפוצים והקלים ביותר לגידול. בעל כושר הישרדות גבוה שייהנה מאוד לגדול אצלכם בפינה מוארת. לירקה יש את היכולת הגבוהה ביותר לניקוי רעלים מהאוויר, וברגע שהוא יהיה בסביבתכם תדעו שאתם נושמים אוויר נקי יותר. הירקה מסתדר נהדר עם בעלי חיים.