פיקוס גומי 1 על 1

Ficus Eastica  
אי פעם רציתם עץ? שיכול לגדול בתוך הבית שלכם? שלא זקוק להרבה תשומת לב ופשוט כיף לראות אותו גודל. אז אתם הולכים להתאהב בפיקוס גומי השחור.  
במקור, הוא מגיע אלינו מדרום אסיה. הפיקוס הוא עץ עם עלים גדולים ורחבים שמגיעים במספר צבעים (שחור, ירוק, מגוון). הפיקוס יכול לגדול לממדים גדולים מאוד וכן, גם בתוך הבית שלכם. בשנים האחרונות מעצבי פנים אוהבים את עץ הפיקוס כי קל לטפל בו והוא פשוט מקפיץ ומשדרג כל חלל. לפני שנתחיל באך מטפלים בעץ הפיקוס עובדה מעניינת - הידעתם שמשתמשים בעלים של הפיקוס הגומי כדי לייצר גומי תעשייתי?🧐   
אור:  
מקמו את הצמח בפינה מוארת אפילו עם שמש ישירה, הפיקוס אוהב להתקלח עם קרני השמש אז תדאגו למקם אותו בפינה כזו כיפית שמקבלת הרבה אור וקרני שמש.   
השקיה: 
הפיקוס הגומי, כמו רוב צמחי הבית לא זקוק להשקיה מרובה. יש ליבש את אדמת הצמח בין השקיה להשקיה. איך תדעו עם האדמה יבשה? פשוט מאוד, הכניסו את האצבע לתוך האדמה לפחות חמישה עד שישה סנטימטרים, אם את מרגישים שהאדמה הפנימית עדיין לחה אל תשקו, אם היא יבשה הגיע הזמן להשקות.  
לחות: 
לא חובה אבל יכול לעזור. מומלץ לרסס עליו מים אחת לכמה ימים, רצוי בשעות הבוקר. 
בנוסף, הוא מאוד ישמח אם אחת לחודש תיקחו אותו לבוקר ספא באמבטיה שלכם, תנקו את העלים ותסירו את האבק שלעיתים מצטבר. זה יגרום לעלים שלו להיות יותר מבריקים ויפים וכך הם יוכלו לקלוט את קרני השמש בצורה אופטימלית.
דישון: 
אנחנו ממליצים בחודשי האביב, הקיץ והסתיו. 
רביה והשרשה: 
ניתן להרבות יחסית בקלות.  
רעילות: 
לא למאכל, רעיל לאדם ובעלי חיים. 
טמפרטורה: 
טמפרטורה מומלצת 15-37c תלוי בגוון העלים (עלים כהים עמידים יותר לטמפרטורה גבוה). 
רוצים שנשלח לכם אחד?
פיקוס גומי, פיקוס גומי מגוון, פיקוס גומי בליז 
***נכתב בשיתוף ליאם שמיר, מומחה ובלוגר לצמחי בית - @howtoplants_