סוקולנטים 1 על 1

ייחור סוקולנטים | הזמנת סוקולנטים לבית | הזמנת סוקולנטים למשרד | טיפול בסוקולנטים  משלוח סוקולנטים | צמחי בית עד הבית
סוקולנטים, אוי כמה שאנחנו אוהבים אתכם!!  
הצבעים המדהימים ומבנה העלים הבשרני והכל כך מיוחד הפכו אותם מיד לצמח האהוב עלינו.  
הסוקולנטים הם צמחים בשרניים שעמידים לתנאי יובש קיצוני (שימו לב - סוקולנט הוא לא קקטוס, אין לו קוצים). מדובר בקבוצה מאוד גדולה של צמחים שניתן למצוא בתוכה שלל צבעים, גבהים, טקסטורות ואופני צימוח פשוט מהפנטים. הסוקולנטים מגיעים אלינו מאזורים מדבריים מרחבי העולם, הם בעלי מבנה עלים בשרני ומערכת שורשים קטנה יחסית. משפחת הסוקולנטים מאוד קלה לגידול בייחוד באקלים הישראלי.

אז כדי שתוכלו להנות מהם כמונו הכנו כמה טיפים שיעזרו לכם לגדל אותם בהצלחה:

אור:
 
רוב הסוקולנטים זקוקים לעוצמת אור גבוהה ואף לשמש ישירה. מומלץ למקם אותם על אדן החלון, במרפסת, גינה או כל חלל מואר שיש ברשותכם.
השקיה: 
בשל מבנה העלים הבשרני הסוקולנטים זקוקים להשקיה מועטה מאוד. חשוב לייבש את מצע האדמה שלהם בין השקיה להשקיה. השקיה מרובה עלולה לגרום לריקבון השורשים ואז למות הצמח. לאחר השקיה חשוב ליבש את שאריות המים מהעלים אחרת עלולות להתפתח מחלות וגם מזיקים לא יאחרו להגיע. 
מצע אדמה: 
חשוב מאוד שמצע האדמה של הסוקולנט בעל יכולת ניקוז גבוהה וספיגה נמוכה. אנחנו לא ממליצים כלל לשתול את הסוקולנטים בכלים ללא חור ניקוז. מערכת ניקוז טובה הכרחית לכל צמח אך לסוקולנטים במיוחד מאחר והם מאוד רגישים לעודף מים וברגע שייווצר מצב בו האדמה שלהם תהיה ספוגה במים שלא יהיה להם לאן ללכת, זה עלול להוביל למוות מהיר של הצמח. 
ייחורי סוקולנטים: 
הדבר הכי פשוט, כיפי ומהנה! מזהירים מראש, זה ממכר :)  
אז קודם כל, מה זה בכלל ייחורים?  
ייחור הוא הדרך הקלה והמהירה לקחת חלק מצמח שאתם אוהבים וליצור העתק קטן ממנו. עם טיפול נכון הייחור יוכל להמשיך לגדול ולהתפתח עד שיהיה מאוד זהה למקור שממנו הוא נלקח.  
המדריך הקצרצר הבא יוכל לסייע לכם לייחר סוקולנטים בקלות ובמהירות: 
שלב א': בחירת הצמח. 
קחו סוקולנט (עדיף אחד בוגר שיש לו הרבה עלים) שבא לכם לייצר העתק ממנו. 
שלב ב': חיתוך. 
תלשו בזהירות ובעדינות עלה בוגר מהסוקולנט שלכם. מומלץ לתלוש עלה שנמצא בחלק התחתון של הצמח, כלומר עלה בוגר ולא עלה חדש וצעיר שנמצא בחלק העליון של הצמח, כמובן שאפשר גם פשוט לקחת עלים שנפלו מהצמח ולהשתמש בהם. חשוב להדגיש שהחתך של העלה צריך להיות קרוב לגזע הסוקולנט כמה שניתן והחתך צריך להיות נקי ואחיד. 
שלב ג': מצע אדמה. 
הניחו את העלה שברשותכם על מצע אדמה יבשה ותדאגו שהמקום מספיק מואר ללא שמש ישירה.  
שימו לב שאתם מניחים את העלה פשוט על האדמה ולא שותלים אותו באדמה.
שלב ד': ייבוש. 
השלב הרביעי בתהליך הוא לתת לחתך של אותו עלה להתייבש ולהגליד, לרוב מדובר על 3-7 ימים פחות או יותר. במסגרת ימי הייבוש אין צורך להשקות את הצמח והמטרה היא למנוע מאותו עלה להרקיב. 
שלב ה': השרשה. 
לאחר הייבוש, רססו קלות את מצע האדמה עם שפריצר והקפידו לשמור על אדמה לחה (לא רטובה!!) בשבועות הראשונים. בשלב זה העלה יתחיל לפתח מערכת שורשים. 
שלב ה': הפתעה. 
לאחר מספר שבועות של המתנה וריסוס תוכלו להבחין בבייבי קטנטן שמתחיל לצמוח מהעלה שהשארתם על המצע. מזל טוב! יש לכם סוקולנט חדש משלכם :)